Seger!!!

Jaaaa! Så skönt! Kroppen börjar funka igen. Min rehab efter diskknaset går med rekordfart. Fast då tränar jag ju också varje dag ända sedan det hände. Smarta övningar för att trigga de djupa mag- och ryggmusklerna så de kan avlasta belastningen på diskarna och kotorna. Och det funkar.

I lördags gav jag mig ut på min första ”löparrunda” på över 4 veckor sedan det hände. Eller rättare sagt så tänkte jag lufsa runt. Runda: korta slingan 4,7 km. Tempo: inte behöva öppna munnen för att andas under hela rundan. Teknik: smyg-springa á la Kattis. Tid: 22 minuter! Hoppsan, det var helt ok tempo ändå. Uppvärmning: yoga och mina specialövningar för att trigga djupa muskler. Nedvarvning: mag- och ryggövningar, Percutane liniment, massage i massagestolen och så spikmatta.

CB034607

Hur det kändes? LYSANDE! Tjooho! Jag är på gång. Vilken seger. Har faktiskt hunnit bli lite orolig för min start i Åre Extreme nästa sommar men nu känns det bättre.

Det här inlägget postades i Åre Extreme 2011, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>