300 reps är dosen

Äntligen har bihålorna lossnat lite. Så idag vågade jag mig ut och springa igen. Eller småspringa får man väl kalla det. I det tempo som jag håller nu när jag försöker komma igång igen efter disktrubblet. Det gick så bra! Underbart! Känns ingenting. Och jag är sååå duktig med mina små rehabövningar för att trigga de djupa musklerna.

Du vet väl att dosen är 300 reps. Det tar alltså cirka 300 reps innan hjärnan per automatik kopplar in de djupa musklerna igen. Gör du 30 reps om dagen så är du där om 10 dagar. 10 reps om dagen ger 30 dagars träning. Valet är ditt. Själv är jag nog uppe i cirka 600 reps nu. VILL få den per automatik. Nu får jag väl be Jose börja putta på mig när jag inte ser det för att få dig feedforward mekanismen igen.  Jose, kom hit – duns – jaha, du var redan här… Det är väl de enda gångerna man kan bli glad av att stå i en full tunnelbanevagn och bli skuffad hit och dit. Tänk på din feedforward nästa gång du är där och trängs. Då blir resan genast mycket roligare. Och känns rent av nyttig!

Det här inlägget postades i Motion och rörelse. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>